18e Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal Zaterdag 6 April 2024

wintertraining2023

After movie Veenendaal-Veenendaal 2023

By Mitchell Vink, DroneValley Veenendaal, 0619802975 / 0636541310 - https://www.instagram.com/_dronevalley_/

Ledenvoordeel

jeugd11

Leden van AXA kunnen bij verschillende bedrijven hun voordeel doen. Spullen voor je fiets en dat je haar goed zit. Lees meer...

In het weekend van 13, 14 en 15 september zijn de Nieuwelingen en Junioren van de AXA Valleirenners op trainingsweekend geweest in Limburg (Valkenburg) als afsluiter van het wegseizoen.

Op vrijdag verzamelde iedereen zich om 17.00 uur in het Clubhuis van AXA, waar we gezamenlijk vertrokken na een overheerlijke spaghetti maaltijd compleet met strooikaas en een stokbroodje met kruidenboter. Na de afwas en de verplichte plasronde vertrokken we naar onze bestemming in Valkenburg a/d Geul, waar drie blokhutten de komende dagen ons verblijf zouden gaan worden.

Zaterdag: Ondanks de slechte weersvoorspellingen voor het weekend stonden we zaterdagochtend op in een relatief rustig weertype. De druppels die op het dak van de blokhut vielen waren niet al te hard en zeker niet constant. Na wat weer apps geraadpleegd te hebben was de beste vertrektijd voor de eerste training van de dag om 10.00 uur. De route was nog eenvoudig zonder al te veel heftige klimmetjes om toch nog even te acclimatiseren in het ‘Nederlandse hooggebergte’.

De tweede training startten we ook in droge weersomstandigheden, maar na 30 km veranderde dat ineens. Binnen 10 minuten was de pret eraf, volledig nat van de regen en het opspattende water van de weg en van je voorganger heeft ons doen besluiten een kortere weg naar huis te nemen. Gelukkig hadden we Jean bij ons die menig weggetje in en rond Valkenburg herkent of kent.

Nat, maar dan ook heel erg nat kwamen we aan bij de blokhutten, waar zo snel mogelijk alle natte kleding werd uit getrokken en een heerlijke warme douche werd opgezocht. Fris en fruitig hebben we ons die avond vol kunnen eten in het Wok restaurant om zo weer voldoende energie te krijgen voor de laatste dag. Tot de verbazing van de begeleiders (Jean, Manon en Dennis) lagen de jongens direct op bed na terugkomst van het eten. Waarschijnlijk toch een zware dag geweest……

Zondag: Met bijna een strak blauwe lucht, maar wel kouder qua temperatuur stonden we op. Dat was een goed vooruitzicht voor de laatste training. Vandaag zouden we de korte versie van de Amstel Gold Race gaan rijden die als vaste route is uit gepeild. Heftige klimmetjes als de Cauberg (als opwarmertje) , Keutenberg, Eijserbosberg, Bemelerberg, Geulhemerberg, Wolfsberg, Loorberg, Gulpenerberg, Kruisberg en de Fromberg kom je dan allemaal tegen. Voor Jochem en Hylke was dat nog niet voldoende en namen na afloop nogmaals de Cauberg als toetje!

Na terugkomst nog even een snelle douche en de spullen weer in de auto laden. Net voor vertrek konden we nog  de ergste honger stillen bij het restaurant van de camping. Een mega groot bord patat met frikadel en kroket moest het mogelijk maken de ruim twee uur durende reis naar huis te overleven.

Al met al een SUPER weekend geweest zonder enige echte problemen, want met twee lekke banden in een weekend mag je niet klagen.

Oh ja, Manon bedankt voor het lenen van je föhn namens alle jongens! Zonder jou hadden we geen droge schoenen gehad….

Lid worden van AXA?

DSC 2826

Lid worden kan vanaf 7 jaar! Ben je geïnteresseerd in wielrennen of mountainbiken en je wilt dat graag in groepsverband doen? Dan ben je bij AXA Valleirenners op de juiste plaats. Kom gerust een paar keer kijken of gratis meedoen om het te proberen.

Vergunning heuvelrug

vergunning heuvelrug

Mountainbikers op de Utrechtse Heuvelrug hebben een MTB-VIGNET nodig om er te kunnen fietsen. Met de inkomsten wordt het onderhoud en de aanleg van fietsroutes betaald.